Asiakastarina: DentHouse

Tukea yrityksen muutostilanteissa ja erikoistumista alan kirjanpitoon

Lahtelainen yksityinen hammaslääkäriasema DentHouse on vakuuttunut Cimson Yrityspalveluiden kirjanpitopalvelusta, joka on tukenut yritystä tehostamaan kirjanpitoa sähköisessä ympäristössä.

Vuodesta 2008 toiminut DentHouse tarjoaa kattavat hammaslääkäripalvelut, suukirurgiset toimenpiteet ja suuhygienistin palvelut. Cimson Yrityspalvelut tarjoaa DentHouselle kuukausittaiset tilitoimiston palvelut, palkanlaskennan ja tilinpäätöksen.

 

Kirjanpito sujuvoitui nopeasti osaavan kumppanin myötä

Tarve selkeyttää taloushallintoa ajoi DentHousen etsimään uutta tilitoimistokumppania pari vuotta sitten. Kiireisellä hammaslääkäriasemalla haluttiin tehostaa kaikkea taloushallintoa siten, että se olisi oikea-aikaista, varmaa ja virheetöntä. Töiden ei myöskään haluttu seuraavan vapaa-ajalle, ja siksi tilitoimiston täytyisi olla hyvin osaava.

Cimson Yrityspalvelut löytyi DentHousen naapurihuoneistosta, mikä edesauttoi palveluihin tutustumista. Lopullinen päätös muodostui kuitenkin kovista faktoista: Cimson Yrityspalvelut näyttivät, että heillä kirjanpito sujuu nopeasti, selkeän prosessin mukaan ja tarkan asiantuntijan johdolla.

Tilitoimiston vaihtaminen on yritykselle aina ponnistus, mutta DentHousella kiitetään hyvästä palvelusta, jota he saivat muutostilanteessa Cimson Yrityspalveluilta.

– Tilikauden vaihtuessa me istuimme muutaman kerran alas Cimsonin asiantuntijoiden kanssa. Me kävimme tosi hyvin käytännön asioita läpi, ja saimme tarvittavaa tukea ja tietoa prosessin aloittamiseen. Olen tähän erittäin tyytyväinen, DentHousen toimitusjohtaja Helena Ihalainen summaa.

 

Siirtymä sähköiseen kirjanpitoon oli yllättävän helppo muutos

DentHousen taloushallinto muuttui Cimson Yrityspalveluiden kumppanuuden myötä sekä virheettömäksi, mutta myös sähköiseksi. Yritys otti käyttöönsä sähköisen Procountor-järjestelmän, jota voi käyttää yhdessä tilitoimiston kanssa. Osa kirjanpidosta tehdään yhä paperisena hammaslääkäriaseman Kela-yhteistyön vuoksi, mutta valtaosa kirjanpidosta sujuu sähköisesti.

Siirtymä sähköiseen kirjanpitoon tuntui aluksi jännittävältä, ja siksi perehdytyspalaverit koettiin DentHousella kullan arvoisiksi.

– Me kävimme kädestä pitäen läpi sähköisen järjestelmän käyttöä. Sain todella hyvät eväät simppelin sähköisen järjestelmän käyttöön, Ihalainen kertoo.

Nykyään DentHousen Ihalainen on Procountorin tottunut käyttäjä.

– Yllättävän helposti totuin tähän sähköiseen kirjanpitoon. Käytän järjestelmästä perusversioita ja -toimintoja, jotka riittävät minulle oikein hyvin.

Sähköisen kirjanpidon hyödyt ovat DentHouselle selkeät: aikaa ja rahaa säästyy.

– Sähköinen järjestelmä on selkeästi nopeuttanut ja helpottanut kirjanpitoa. Lisäksi järjestelmä on kustannuksiltaan parempi edelliseen tilanteeseemme verrattuna.

 

Henkilökohtainen palvelu lisää molemminpuolista luottamusta

DentHouselle taloushallinnan kumppanin toinen tärkeä ominaisuus tarkan työnjäljen lisäksi on henkilökohtainen palvelu. Yritysten taustalla on aina oikeita ihmisiä, joiden kemioiden kohtaaminen tekee yhteistyöstä hedelmällistä.

– Asiat hoituvat kirjanpitäjän kanssa kuin Strömsössä. Saan aina nopeasti vastauksia, jos minulla on jokin ongelma tai kysymys.  Työskentely on helppoa sydämellisten ihmisten kanssa, ja kiitänkin lämpimästi meidän pitkäaikaista kirjanpitäjäämme.

DentHousella arvostetaan myös Cimson Yrityspalveluiden asiantuntijan syväosaamista.

– Kirjanpitäjämme lisäksi opetteli meidän alaamme liittyviä erikoisuuksia, jonka ansiosta voin aina luottaa kirjanpitomme tarkkuuteen.

DentHousella suositellaankin Cimson Yrityspalveluiden kirjanpitoa siksi, että se poistaa yrittäjän huolia.

– Palvelussa on hyvä molemminpuolinen luottamus, ja molemmat hoitavat työnsä tehokkaasti. Asiointi on kokonaisuudessaan todella helppoa ja ammattimaista.